Kuzey kutbunun hep üstündesin, pusulam seni gösterir her zaman. Hey ya hey ya heya hey, o hey. Ağaçlar Kuleli Şatolara dönüşür.

24 Mart 2013 Pazar

Olympus VG-170 fotoğraf makinesi...

Yaklaşık 3 ay önce yeni bir fotoğraf makinesi alacağımdan bahsetmiştim...fotoğrafsız günlerim:) 
Samsung WB150F almaya karar vermiştim. Makine de aradığım özellikler: makro ve gece çekiminde iyi olsun...
Vatan Computer'e gittik...ilk izlenimim: indirimdeki sepet sepet fotoğraf makineleri oldu:) bir an için aklım karıştı. Doğrudan satış elemanına yönelerek, istediğim özellikleri belirttim ve Samsung'un WB150F modelini sordum. Satış elemanı aradığım özelliklerin Olympus VG-170 de bulunduğunu, ve ısrarla o makineyi almamı tavsiye etti.
Aramızda geçen dialog:
- Makro ve gece çekimlerinde iyi olan bir makine almayı düşünüyorum..fiyat aralığı 300-450 olsun..Samsung WB150F nasıl?
- Size Olympus VG-170'i öneririm, flaş'ı diğerlerinden daha büyük, gece çekimleri için ideal, makro çekimleri  nde çok iyi, 3D çekim modu, balıkgözü modu vs. var..çok hafif bir fotoğraf makinesi, fiyatı şu an indirimde taksitle 290 TL.
- Samsung'ta bir sorun mu var? (hafif sinirlendim...şimdiye kadar Samsung ve Fujifilm kullandım.)
- aradığınız özellikler Samsung da yok.
- Fujifilm S2980 var mı?
- bizde bulunmuyor. Olympus VG-170.... vs. vs.

Eşimi kenara çektim..' Bu eleman niye ısrarla Olympus diyor Halit???' 
- 'bilmem aşkım, kararı sen vereceksin:)'

Uzun uzun düşündüm, bu arada Samsung modelinden de soğudum satış elemanı sayesinde:) İkna kabiliyeti çok kuvvetliymiş elamanın, bravo! :) ...bilinçaltımda Olympus markası ile ilgili hatırlamak istemediğim bir anım var sadece...seneler önce birisi, fotoğraf makinesi hediye edecekti bana...kandırdı:)) o fotoğraf makinesi Olympus'tu:)) o yüzden senelerdir bu markadan uzak durmuşum...bilinçaltımdaki anıyı çöpe attım ve Olympus VG-170'imi satın aldım:)
( Samsung ve Fujifilm hala sevdiğim markalardır)

Fotoğraf makinesini 320 TL'ye aldık. ( taksitle daha ucuz!)


Makro çekimlerine 10 üzerinden 10 puan, çok hafif , yine bir artıyı haketti.
gece çekimleri iyi ile çok iyinin arasında. 


Sihirli filtre favorim:)) çeşitli efektler ile fotoğraf çekimi yapabiliyorsunuz : balık gözü (bombeli çekim), suluboya, yansıma, pop sanat, iğne deliği, eskiz, yumuşak odak, punk, parıltı
Senaryo modu: 3D fotoğraf çekimi, portre, manzara, gece çekimi, gece-portre, spor, iç mekan, mum ışığı, kişisel portre, gün batımı, havai fişek, yemek, döküman, sahil-kar, evcil hayvan gibi çekim modlarına sahip süper bir makine:) severek kullanıyorum.


Sony Nex-5: yeni fotoğraf makinem (kardeşimin hediyesi:)))

eksileri:
çok ağır, çantaya sığmıyor, özel çantası ile boynumda taşımak zorunda kalıyorum, boynumda iz bırakıyor, düşürücem diye korkuyorum

artıları:
yarı profesyonel bir makine..gece çekimleri müthiş, tanıma aşamasındayım..güzel bir makine:))






güzel, bol fotoğraflı günler dilerim
sevgilerimle

2 yorum:

  1. Güle güle, keyifle kullan ve neşeli fotoğrafların olsun canım:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim İlknur hanım, hepimizin:)

    YanıtlaSil