Kuzey kutbunun hep üstündesin, pusulam seni gösterir her zaman. Hey ya hey ya heya hey, o hey. Ağaçlar Kuleli Şatolara dönüşür.

14 Aralık 2012 Cuma

Graffiti...

90'lar... çocukluk ve gençlik yıllarım...neon renkler, smile rozetlerim, kaykay çılgınlığı, hiphop/rap giyim, bon jovi, Punkçılar.. okulumuzda bazıları 'punkçılığı' abartmıştı, saçlarını 50 cm havaya dikip, okula öyle gelirlerdi :) renkler içler acısı..yeşiller, pembeler..saçların kenarları kazıtılmış, pantolonları dar ve badana boyası içinde...kendi hallerindeydiler :), Teddy'lerimiz vardı bir de,  kendilerini 50'li yıllarda sanan, özenti ve ırkçı bir grup öğrenci..(tam tamına 5 kişi:D) Erkeklerin saçları James Dean, kızların da Elvis Presley modeli, dar pantolonlar, İngiltere bayrağı armalı, kısa deri ceketler giyerlerdi..N. adlı kız yüzünden dersimiz hep bölünürdü. Durup dururken yanında oturan İtalyan arkadaşımızı kızdırmaya çalışırdı, kız da sesini çıkarmazdı..Bir de Hintlileri hiç sevmezdi bu kız..'Tamil' diyerek hakaret ederdi onlara..Öğretmeniz de yaşlı ama dünyalar iyisi bir adam, dersimize ara verip, hepimize iyilik üzerine bir saat nutuk çekerdi..bu kızın her şeyi kasıtlı yaptığına inanmışımdır:) kız arkadaşı yoktu bu kızın..bir gün beni at sürmeye davet etti, gelemem dedim, ( nasıl bir ırkçıysa) ırkçı arkadaşım benim:D...eskilere dalıp gittim:) güzeldi o günler..ben çok sakin bir kızdım...kimseyle kavga/dövüş etmezdim..Graffiti... O yıllarda defterlerimizin her köşesini bu yazı/resim stiliyle süslerdik. Arkadaşımın seneler önce bana yaptığı 'Graffiti' yazısı hala duruyor, fotoğraf makinemi alınca yayınlarım:)
Graffiti özgürlüktür...bazen bir başkaldırı...anlamlı Graffitileri seviyorum..
6 yıl önce gazete de Güngören'li Graffiticilerin haberini okudum..yaptıkları dikkatimi çekmişti. Eşimin de onayıyla, Güngören Belediyesi'ni arayıp bu çocuklara Graffiti yaptırmak istediğimi dile getirdim:) O zamanlar ikisi de 13-14 yaşlarındaydı:) Uğur Erdem (Batı), Polat, Ulaş Çelik (Mateman), Dinçer



Yıl 2006..Çocuk odamız:) Yaptıkları Balık adamı çok beğenmiştim:) 2 sene kullandık bu Graffitiyi..Yavuz 2 yaşına girdiğinde, balık adamdan korkmaya başladı:)) Duvarın rengini değiştirmek zorunda kaldım:) artık büyüdüler korkmazlar...




                                              Büyüdüler ve kendi şirketlerini kurdular


                                                             BOYALI ELLER'in çalışmaları











Son görüşmemizde Filistin projesinden bahsetti Ulaş...Barış için duvarlar renklenecek...İstanbul'u güzelleştiriyor bu gençler..onlar her yerdeler..başarınızın devamını diliyorum...

Güzel bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder