Kuzey kutbunun hep üstündesin, pusulam seni gösterir her zaman. Hey ya hey ya heya hey, o hey. Ağaçlar Kuleli Şatolara dönüşür.

16 Ekim 2012 Salı

Beyin dostu bir annenin ilginç buluşu

Pek çok anne 'mide merkezli' düşünüp, 'Bugün çocuğuma ne pişirsem?' diye kafa yorar. Aşağıda hikayesini okuyacağınız 'beyin merkezli' bir anne, 'çocuğunun beynini nasıl besleyeceğinin' güzel bir yolunu bulmuş. Sonuçta, çocuğu doktor ve dünyada en çok satan beyin kitaplarından birinin yazarı oldu.
'Üç yaşımdayken dinozorlara ani bir ilgi duyduğumu hatırlıyorum. Annemin de bu durumu beklediğini bilmiyordum. Aynı gün ev tamamen Jurassic devrine dönmüştü. Ve triasik döneme. Ve tebeşir dönemine. Duvarlar dinozor resimleri asılıyordu. Yere ve kanepelere serpiştirilmiş dinozorlarla ilgili kitaplar bulmaya başlamıştım. Annem akşam yemeklerini bile, 'dinozor yemeği' olarak hazırlıyordu ve saatlerce dinozor sesleri çıkarmaya çalışarak katıla katıla gülüyorduk.
Ve sonra birdenbire, dinozorlara olan ilgimi kaybettim çünkü okuldaki bir arkadaşım uzay gemilerine, roketlere ve galaksilere ilgi duymaya başlamıştı. Şaşırtıcı bir biçimde annem bu duruma hazırlıklıydı. Ev, hevesimin değişimi kadar hızlı bir şekilde büyük dinozorlardan 'büyük patlamaya' (big bang) dönüşmeye başladı. Sürüngen posterleri indirildi ve yerlerine gezegenler asılmaya başlandı. Banyoda uydulara ait küçük fotoğraflar buluyordum. Annem patates cipsi poşetlerinden 'uzay madeni parası' bile yapmıştı.
Bu durum çocukluk döneminde sık sık tekrarlandı. Yunan mitolojisine ilgi duydum ve annem evi Olimpos Dağı'na dönüştürdü. İlgim geometri'ye kaydı ve ev önce Öklid, sonra kübist tarzı şekil aldı. Kayalar ve uçaklar bunu takip etti. 8 ya da 9 yaşıma geldiğimde artık ev dönüşümlerini kendim yapıyordum.
Kaynak: John Medina, Beyin Kuralları, Kuzey yayınları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder